JABATAN KHIDMAT PENGURUSAN
Komitmen kami sebagai pihak berkuasa tempatan memberi perkhidmatan melalui Pengurusan Cemerlang Perkhidmatan Gemilang.
Pentadbiran Dan Sumber Manusia
- Memastikan semua kakitangan Majlis Daerah Tangkak menghadiri latihan sekurang kurangnya 5 hari setahun.
- Memastikan surat-surat yang diterima dirujuk ke jabatan / unit yang berkenaan untuk di ambil tindakan segera.
Layanan Telefon Berkualiti
- Kami memberi jaminan bahawa masalah ANDA akan dilayan dengan memuaskan, dan segala panggilan ANDA akan disalurkan kepada bahagian yang berkenaan dengan segera.
Sewaan Peralatan
- Kelulusan Permohonan sewaan akan diberikan dalam tempoh 7 hari dari tarikh terimaan surat permohonan.
Teknologi Maklumat
- Mengemaskini maklumat dalam laman web Majlis Daerah Tangkak sekurang-kurangnya 1 kali seminggu.
- Memberi maklumbalas e-mail kepada pelanggan dalam tempoh 3 hari bekerja.
JABATAN PENILAIAN & PENGURUSAN HARTA
Segala urusan pindahmilik daripada pemaju akan dimaklumkan dengan segala syarat disertakan bersama dokumen-dokumen yang lengkap.
Anda boleh membuat bantahan ke atas taksiran cukai harta dalam tempoh 14 hari dari tarikh notis pindaan dikeluarkan kepada anda.
Kami berjanji akan melayan hak-hak pembayar cukai seperti :-
- Menjamin taksiran dibuat dengan adil dan saksama tanpa prasangka.
- Memberi kemudahan membayar cukai secara beransur-ansur.
- Kami sedia membantu menyelesaikan masalah anda dan akan menyiasat setiap aduan yang diterima dan maklumatnya akan dirahsiakan.
- 1